Back to all posts

„Udostępniony” nie zawsze oznacza „przeczytany”

Lip 23, 2016 / by admin_oa / In marketing internetowy, social media / Tagi: , , , , / Leave a comment

23Zdarza Ci się udostępniać artykuły i w ogóle ich nie czytać? Jeśli tak – postępujesz podobnie jak 59% Internautów.

Udostępnione dane nie muszą wcale być kliknięte…

Według szacunków z 2014 roku, odnośniki z serwisów społecznościowych generowały około 30% wszystkich wizyt na stronach internetowych. Jednak większość z użytkowników nigdy nie czyta udostępnianych treści. Francuscy badacze z HAL-Inria we współpracy z naukowcami z Columbia University udowodnili to, badając zachowanie użytkowników Twittera . Przeanalizowali oni dane 2,8 miiliona udostępnień 59,088 linków. Wygenerowały one aż 75 miliardów potencjalnych odsłon i jedynie 9,6 miliona kliknięć. Oznacza to, że ponad połowa linków udostępnianych na Twitterze nigdy nie doczeka się nawet jednego kliknięcia.

jak udostępniać treść by dotarła do odbiorców

Informacje, które udostępnimy na portalu społecznościowym wcale nie muszą być kliknięte i odebrane przez czytającego.

Trudności z dotarciem treści do odbiorców

Jakie są efekty takiego sposobu „konsumowania” informacji przez Internautów? Coraz większe trudności z dotarciem do odbiorców treści. Według danych zebranych przez Hubspot, średni wskaźnik CTR na Twitterze wynosi zaledwie 1,64% i maleje wraz z popularnością konta; dla najpopularniejszych profili wynosi zaledwie 0,11%. Czy oznacza to, że serwisy społecznościowe nie są już potrzebne do budowania ruchu na stronie? Naturalnie, nie – przy kilku milionach odbiorców, nawet profil z CTR na poziomie 0,11% jest znaczącym źródłem ruchu. Zdecydowanie jednak pamiętajmy, że ilość udostępnień nie jest wiarygodną miarą zaangażowania czytelników w content.

Summary
Article Name
"Udostępniony" nie zawsze oznacza "przeczytany"
Description
Czy wiesz, że połowa linków udostępnionych na Twiterze nie doczekała się ani jednego kliknięcia? Co zrobić, żeby w czasie coraz większych trudności z dotarciem do użytkownika udostępnione treści były klikane przez internautów? Jakie są i co mówią nam badania na ten temat?
Author
Publisher Name
Outeractive Marketing
Publisher Logo

Your comment

Back to all posts