Back to all posts

Transparentność we współpracy reklamowej

Cze 13, 2016 / by admin_oa / In marketing internetowy / Leave a comment

Google zachęca do transparentności we współpracy reklamowej

Czy zdarza Ci się publikować na swojej stronie lub blogu recenzje w zamian za darmowe produkty? Jeśli korzystasz z tej formy współpracy z firmami, możesz skorzystać z zestawu dobrych praktyk dla wydawców stron internetowych, opracowanego przez Google.

Rozsyłanie darmowych produktów w zamian za recenzje i linki zwrotne do strony ofiarodawcy to dla wielu firm sprawdzony sposób na budowanie swojej reputacji w Internecie. Zasady zaproponowane przez Google sprawiają, że współpraca reklamowa odbywa się zgodnie z wytycznymi Google dla Webmasterów (Webmaster Guidelines). Jakie to wytyczne?

Dodaj tag „nofollow” do linków

Linkując do strony firmy lub produktu, który reklamujesz, użyj atrybutu „nofollow”. O konieczności stosowaniu tego tagu, powinny przypominać także firmy.

Oznacz treść jako sponsorowaną

Recenzje, które powstały w zamian za darmowe produkty to przykład treści sponsorowanych. O tym fakcie powinni zostać poinformowani czytelnicy. Google rekomenduje, by informacja o tym, że artykuł jest sponsorowany znalazła się na górze artykułu.

reklama internetowa

Miej cel

Google zachęca do tworzenia przekonujących i wyjątkowych treści, które mają realną wartość dla czytelników.

Pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu linków, ujawniaj swoją współpracę reklamową i twórz ciekawe, obiektywne recenzje. To wszystko, o czym musisz pamiętać, by publikować zgodnie ze wskazówkami dla Webmasterów.

Your comment

Back to all posts