Back to all posts

Co jeśli nie Page Rank?

Maj 22, 2016 / by admin_oa / In mobile, pozycjonowanie, strony www / Leave a comment

Google rezygnuje ze starych narzędzi i stawia na mobilność.

Uznawany dawniej za wymierny wskaźnik wartości strony Page Rank odchodzi do lamusa. Rzecznik firmy potwierdził w ostatnich tygodniach, że narzędzie, którego ostatnia aktualizacja miała miejsce w grudniu 2013, zostanie zamknięte. Decyzja ta kończy kilkuletni okres spekulacji na temat przyszłości używanego przez wyszukiwarkę algorytmu. Jego znaczenie stopniowo malało na skutek praktyk właścicieli stron i agencji interaktywnych, masowo wykupujących płatne linki, by szybko piąć się w rankingu stron.

Coraz ważniejsze dla pozycji w wynikach wyszukiwania okazuje się natomiast dostosowanie strony do potrzeb urządzeń mobilnych. Pierwszą zapowiedzią tego trendu było uruchomienie w kwietniu 2015 roku algorytmu znanego jako Mobilegeddon, który sprawił, że podczas wyszukiwania na tabletach i smartfonach jako pierwsze wyświetlany były strony zoptymalizowane do ich potrzeb. W połowie marca tego roku przedstawiciele firmy zapowiedzieli kolejne zmiany, które utrwalą tę tendencję. Planowana na maj aktualizacja sprawi prawdopodobnie, że na w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych zobaczymy jeszcze mniej stron, z wyświetlaniem których moglibyśmy mieć problem.

google page rank

Już w kwietniu planowane są także zmiany aplikacji klienckiej (user agent) na smartfony. Ich celem jest umożliwienie Googlebotowi lepszego renderowania stron, które używają nowych technologii. Zmiana ta wprawdzie w bezpośredni sposób odbije się jedynie na 1% stron, jest jednak potwierdzeniem, że właściciel wyszukiwarki coraz baczniej przygląda się potrzebom użytkowników smartfonów.

Google zapewnia, że nadchodzące zmiany nie uderzą we właścicieli stron dostosowanych do potrzeb urządzeń mobilnych. Przypomina też, że jakość treści i ich dopasowanie do zapytania mają wciąż kluczowy wpływ na wyniki wyszukiwania.

Your comment

Back to all posts