Back to all posts

Jak sprzedawać w social media? Udana kampania w 5 prostych krokach.

Maj 5, 2016 / by admin_oa / In social media / Leave a comment

Coraz większe rzesze internautów traktują serwisy społecznościowe jako główne źródło informacji. Nic dziwnego, że wielu z nich wspomaga się Facebookiem czy Twitterem, planując wydatki i zakupy. I równie chętnie – świadomie lub nie – dzieli się informacjami na temat swoich wyborów i preferencji. Współczesne platformy społecznościowe to idealne miejsce dla kontaktu konsumenta z marką a także do prowadzenia efektywnych kampanii sprzedażowych. Jak planować i przygotować takie działania?

  1. Zdefiniuj swoje cele

Użytkownicy serwisów społecznościowych chętnie dzielą się informacjami na swój temat. I równie chętnie skorzystają ze spersonalizowanej oferty, którą dla nich przygotujesz. Zastanów się, do kogo adresujesz swoją kampanię i przygotuj odpowiedni przekaz. Facebook czy Twitter dają Ci niemal nieograniczone możliwości targetowania, możesz zatem poszukiwać odbiorców nie tylko na podstawie ich wieku, płci czy miejsca zamieszkania, ale też upodobań, wydarzeń, w których wezmą udział czy wyszukiwanych fraz. Zdecyduj, kogo i do czego ma zachęcać Twoja kampania.

  1. Testuj, aby dobrać odpowiedni format kampanii

Prowadząc kampanię w serwisach społecznościowych masz do wyboru niemal nieograniczony zestaw formatów – od postów sponsorowanych, przez fotogalerie aż po krótkie wideo na YouTube. Zachowania i upodobania użytkowników nie zawsze są łatwe do przewidzenia, dlatego nie wahaj się przetestować kilku różnych formatów kampanii, by sprawdzić, który z nich przynosi największą konwersję. Jedyne, o czym musisz pamiętać to przygotowanie reklam zgodnie z wymogami każdego z serwisów.  

sprzedaż w social media

  1. Nie utrudniaj ludziom spełnienia Twojej prośby

Zakupy? Wypełnienie ankiety? A może rejestracja w nowym serwisie? Niezależnie od tego, do czego zachęca Twoja reklama, spraw, aby jej cel można było osiągnąć tak szybko i prosto, jak to możliwe, najlepiej w maksymalnie trzech kliknięciach. Zmniejsz do minimum ilość pól, które należy wypełnić i podstron, które trzeba odwiedzić.

  1. Rozsądnie dysponuj swoim budżetem reklamowym

Większość popularnych serwisów społecznościowych daje Ci możliwość samodzielnego wybrania sposobu, w jaki rozliczna jest Twoja kampania. Płacisz wówczas jedynie za osiągnięcie celów, jakie zdefiniujesz, na przykład ilość wyświetleń reklamy, polubień profilu, wyświetleń wideo lub pobrań aplikacji. Zdefiniuj sposób rozliczania tak, aby był zbieżny z celem Twojej kampanii. Jeśli np. zależy Ci na jak największej ilości przejść do sklepu, rozliczanie na podstawie ilości wyświetleń reklamy będzie zwyczajnym marnowaniem budżetu.

  1. Obserwuj, analizuj i wyciągaj wnioski

Aby Twoja kampania była naprawdę efektywna, obserwuj użytkowników i sprawdzaj, które z działań mają najlepsze rezultaty. Możesz w tym celu korzystać z Google Analytics i narzędzi do śledzenia konwersji, które oferują reklamodawcom serwisy (np. Twitter). Monitoruj, które formaty i hasła reklamowe cieszą się największym zainteresowaniem, które treści są udostępniane. Możesz również korzystać z bardziej zaawansowanych opcji, takich jak Testy A/B, aby zwiększyć konwersję.
Użytkownicy serwisów społecznościowych mogą szybko stać się Twoimi klientami. Nie potrzebujesz dużego budżetu ani doświadczenia, aby zacząć się reklamować na Facebooku czy Twitterze – wystarczy ciekawa strategia, pomysłowa kampania i… cierpliwe optymalizowanie rezultatów, w oczekiwaniu na spektakularne efekty.

Your comment

Back to all posts