Back to all posts

ABC optymalizacji czyli jak sprawić, by Google pokochało właśnie Twoją stronę

Kwi 10, 2016 / by admin_oa / In Design, mobile, pozycjonowanie, strony www / Leave a comment

Google lubi zaskakiwać speców od pozycjonowania niezapowiedzianymi zmianami – zarówno w mechanizmie indeksowania stron, jak i w samym interfejsie wyszukiwarki. Kilka tygodni temu zmodyfikowano wygląd strony wyników wyszukiwania (SERP). Usunięcie linków sponsorowanych z prawej strony witryny, przez zwykłych użytkowników niezauważone, może przełożyć się na zauważalny i dotkliwy spadek ruchu na niektórych witrynach.

Mniej reklam i mniej miejsca dla naturalnych wyników wyszukiwania

Ilość linków sponsorowanych na stronie wyników wyszukiwania została ograniczona do czterech. Wszystkie są jednak wyświetlane ponad wynikami organicznymi. Oznacza to, że po wpisaniu szukanej frazy, bez przewijania strony, użytkownik zobaczy linki sponsorowane i zaledwie kilka pierwszych pozycji z listy wyników wyszukiwania. Rywalizacja o pierwsze, najbardziej atrakcyjne lokaty staje się coraz bardziej zacięta. Mniejsza ilość reklam to również prawdopodobny wzrost cen AdWords.

optymalizacja stron internetowych

Optymalizacja stron internetowych

Pozycjonowanie czy rewolucja SEO? Nowe – stare wyzwania

Czy te zmiany oznaczają rewolucję w pozycjonowaniu stron? Niekoniecznie. Praca nad dobrą pozycją w wyszukiwarkach wymaga – jak wcześniej – połączenia systematyczność i dobrej strategii. Kluczowym pozostaje wciąż przygotowanie wysokiej jakości treści, które odpowiadają potrzebom i zainteresowaniom użytkowników. Pracując nad witryną, nie warto zatem polegać jedynie na własnej intuicji, ale sprawdzić, jakie tematy naprawdę budzą zainteresowanie internautów. Angażujące treści to nie tylko teksty, ale też zdjęcia, wideo czy infografiki, które mogą być rozpowszechniane na innych stronach i w serwisach społecznościowych. Kompleksowemu spojrzeniu na publikowane na stronie treści powinna towarzyszyć systematyczna analiza tego, jak reagują na nie odwiedzający stronę.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Pozycja strony w wynikach wyszukiwania to wypadkowa czynników związanych ze stroną i zawartymi na niej treściami oraz popularnością strony w Internecie. Atrakcyjne treści zadziałają jeszcze skuteczniej, jeśli zostaną oznaczone odpowiednimi meta tagami, osadzone na stronie o odpowiednim schemacie i wsparte działaniami w serwisach społecznościowych. Same profile na Facebooku czy Twitterze to jednak za mało – promując się w social media należy systematycznie je aktualizować i wchodzić w reakcje z odbiorcami. W przypadku usług związanych z określonym miejscem lub rejonem, istotna jest także optymalizacja lokalna czyli wyróżnienie się na tle innych ofert dostępnych na danym terenie.

Czy budowa strony ma z tym coś wspólnego?

Sposób, w jaki zbudowana jest strona jest dla wyszukiwarki niemal tak samo ważny, jak opublikowane na niej treści. Na miejsce na liście wyników wyszukiwania przekładają się choćby takie czynniki jak brak błędów, struktura treści czy szybkość ładowania się strony i dostosowanie jej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Warto zatem trzymać rękę na pulsie i dostosowywać stronę do zmian, nadchodzących wraz z pojawieniem się nowinek technologicznych, choćby takich jak zyskujący na popularności protokół HTTP/2.
Jak widać, pozycjonowanie to złożony proces, obejmujący zarówno zmiany w obrębie samej witryny, publikowanych na niej treści, jak i powiązanych z nimi profili w serwisach społecznościowych. Spójna, kompleksowa strategia oraz systematyczne analizowanie rezultatów mogą jednak być bardzo opłacalne i przełożyć się na realny i trwały wzrost ruchu na stronie. A wraz z nim również realne zyski.

Summary
Article Name
ABC optymalizacji czyli jak sprawić, by Google pokochało właśnie Twoją stronę
Description
Optymalizacja stron internetowych i pozycjonowanie. Praca nad dobrą pozycją w wyszukiwarkach wymaga - jak wcześniej - połączenia systematyczność i dobrej strategii. Kluczowym pozostaje wciąż przygotowanie wysokiej jakości treści, które odpowiadają potrzebom i zainteresowaniom użytkowników.
Author
Publisher Name
Outeractive
Publisher Logo

Your comment

Back to all posts